Nuoret aikuiset ovat pettyneitä yrityksiin – työnantajien pitäisi tehdä enemmän yhteiskunnan hyväksi, paljastaa kysely - Talous | HS.fi
Talous

Nuoret aikuiset ovat pettyneitä yrityksiin – työnantajien pitäisi tehdä enemmän yhteiskunnan hyväksi, paljastaa kysely

Pohjoismaiden milleniaalikyselyyn vastasi 1 200 pohjoismaista töissä käyvää nuorta aikuista. Tuomio on ankara: suuryrityksillä on valtioiden kaltainen potentiaali muuttaa yhteiskuntaa, mutta sitä ei käytetä riittävästi.

Korkeasti koulutetut nuoret aikuiset vaativat Deloitten kyselyn mukaan jämäkämpää yhteiskunnallista otetta yritysjohtajilta ja poliitikoilta. Mielenosoittaja käveli kohti Hakaniemen toria viime vuoden maaliskuussa.

Julkaistu: 7.2.2017 9:59

Kaksi kolmasosaa korkeasti koulutetuista nuorista aikuisista uskoo Suomessa, että yritykset ajavat lähes yksinomaan omaa etuaan yhteisen edun sijaan. Näin kertoo konsulttiyhtiö Deloitten toteuttama laaja milleniaalikysely.

Suomalaisista vastaajista vain joka neljä uskoo, että yritysjohtajat pyrkivät ratkaisemaan yhteiskunnallisesti merkittäviä ongelmia.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Talous