Sita Salminen, 24, jätti vakituisen työnsä pankissa kuvatakseen videoita Youtubeen, ja se kannatti – sometyöläinen saa elantonsa yritysten sponsoroimasta sisällöstä - Talous | HS.fi
Talous

Sita Salminen, 24, jätti vakituisen työnsä pankissa kuvatakseen videoita Youtubeen, ja se kannatti – sometyöläinen saa elantonsa yritysten sponsoroimasta sisällöstä

Helsingin yliopiston verkkoviestinnän tutkija Janne Matikaisen mukaan kenelläkään ei ole tarkkaa tietoa siitä, kuinka paljon yritykset ja somevaikuttajat tekevät yhteistyötä. Ainakin Huono äiti -yhteisön Sari Helin ja oululainen Sita Salminen elättävät itsensä somessa työskentelemällä.

Julkaistu: 22.5.2017 2:00, Päivitetty 22.5.2017 10:12

Seuraajia, tilaajia ja tykkääjiä. Sellaisia meistä useimmat ovat sosiaalisessa mediassa. Niistäkin, jotka pitävät ääntä Facebookissa, Twitterissä tai Youtubessa, vain harva tienaa elantonsa tekemällä somesisältöä omilla ehdoillaan.

Seuraa uutisia tästä aiheesta

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Talous

Luetuimmat

Uusimmat