Sita Salminen, 24, jätti vakituisen työnsä pankissa kuvatakseen videoita Youtubeen, ja se kannatti – sometyöläinen saa elantonsa yritysten sponsoroimasta sisällöstä - Talous | HS.fi

Sita Salminen, 24, jätti vakituisen työnsä pankissa kuvatakseen videoita Youtubeen, ja se kannatti – sometyöläinen saa elantonsa yritysten sponsoroimasta sisällöstä

Helsingin yliopiston verkkoviestinnän tutkija Janne Matikaisen mukaan kenelläkään ei ole tarkkaa tietoa siitä, kuinka paljon yritykset ja somevaikuttajat tekevät yhteistyötä. Ainakin Huono äiti -yhteisön Sari Helin ja oululainen Sita Salminen elättävät itsensä somessa työskentelemällä.

22.5.2017 2:00 | Päivitetty 22.5.2017 10:12

Seuraajia, tilaajia ja tykkääjiä. Sellaisia meistä useimmat ovat sosiaalisessa mediassa. Niistäkin, jotka pitävät ääntä Facebookissa, Twitterissä tai Youtubessa, vain harva tienaa elantonsa tekemällä somesisältöä omilla ehdoillaan.

Artikkeliin liittyviä aiheita