Peliyhtiöt ryhtyvät kouluttamaan markkinointiosaajia, koska oikeanlaisia ei löydy Suomesta – ”Tekijä voi olla taustaltaan jopa finanssialalla työskennellyt analyytikko”
Käyttäjähankinnassa riittäisi työtä, mutta osaavia tekijöitä ei ole tarpeeksi. Viisitoista peliyhtiötä ryhtyy kouluttamaan itselleen työntekijöitä yhteistyössä Googlen ja työviranomaisten kanssa.
Rovion markkinointijohtaja Kai Torstila sanoo, että datavetoisen markkinoinnin osaajapula on maailmanlaajuinen ilmiö. Suomessa ilmiö näkyy selvästi, koska Suomi on pieni maa. Kuva: Anna Matilda Valli / HS
Karla Kempas HS
30.5.2017 16:48
Peliala on miltei koko tämän vuosikymmenen edustanut toivoa suomalaisyritysten menestyksestä. On syntynyt pelistudioita, ja ala on työllistänyt ihmisiä sekä saanut maailmanlaajuista tunnustusta.
Moni palanen on pelialalla selvästi paikallaan, mutta yksi on kapulana rattaissa: Suomessa on pulaa markkinointiosaajista, jotka saisivat houkuteltua käyttäjät mobiilipelien pariin.