Kiinalaisille kymmenillä miljoonilla myyty tamperelainen yhtiö hakee nopeaa kasvua – ”Alussa oli kolme miestä ja kamera”
Älylaitteiden testausyhtiö Optofidelity huomasi, että ulkomailla suomalainen tekninen, avoin ja rehellinen tyyli käy hyvin kaupaksi. Suomalaisten suuryhtiöiden kanssa oli vaikeampaa.
”Rohkeus”, OptoFidelityn toimitusjohtaja Pertti Aimonen vastaa kysymykseen siitä mikä on ollut tärkein syy yhtiön menestyksessä. Kuvassa hänellä on virtuaalilasit päässä. Kuva: Tommi Turunen / OptoFidelity
”Rohkeus”, vastaa Optofidelityn toimitusjohtaja Pertti Aimonen, kun häneltä kysyy tärkeintä syytä yhtiön menestykseen.
”Olemme menneet aina rohkeasti isojen asiakkaiden pöytiin suoraan.”
Tamperelainen älylaitteiden testausyhtiö Optofidelity julkisti torstaina, että yhtiö myydään kiinalaiselle CYG‐pörssiyhtiölle. Se on Kiinan tiedeakatemian vuonna 1986 perustama yli 8 000 henkilön teknologiayritys.