Tätä Wolt ja Foodora merkitsevät ravintolalle: asiakkaita tulee lisää mutta iso siivu tuotoista katoaa
Ravintolalle jää Woltin ja Foodoran kautta myydystä annoksesta huomattavasti vähemmän käteen kuin silloin, jos annos olisi myyty suoraan ravintolasta. Näkyvyys ja uusissa innovaatioissa mukana oleminen ovat ravintoloille silti tärkeitä asioita.
Foodoran ruokalähetti Khoa Pham lähetee viemään annoksia nepalilaisesta ravintolasta asiakkaalle. Kuva: Kalle Koponen / HS
Oona Lohilahti HS
6.10.2017 2:00 | Päivitetty 6.10.2017 8:33
Ravintolat ovat jakautuneet kahteen kastiin: niihin, jotka hyötyvät ravintolaruoan kuljetuspalveluista Woltista ja Foodorasta merkittävästi, ja niihin, joille kyse on taloudellisesti nollasummapelistä.
Molemmat yritykset listasivat keväällä suosituimmat annoksensa. Soittokierros muutamiin listoilla oleviin ravintoloihin paljastaa, että jopa listalla oleville ravintoloille kuljetuspalveluiden asiakkuus saattaa tarkoittaa lähinnä lisää näkyvyyttä.