Slushin hyperenergisen näyteikkunan takana luodaan verkostoja, joiden toivotaan johtavan miljoonasijoituksiin – mutta onko startupeista Suomen pelastajiksi? - Talous | HS.fi
Talous

Slushin hyperenergisen näyteikkunan takana luodaan verkostoja, joiden toivotaan johtavan miljoonasijoituksiin – mutta onko startupeista Suomen pelastajiksi?

Slush on sekä startup-maailman näyteikkuna että paikka, jossa hierotaan miljoonabisnestä. Tapahtuma on tuonut Suomea maailmankartalle ja saattanut pienyrityksiä yhteen rahoittajien kanssa, mutta mikä on sen todellinen merkitys Suomen taloudelle?

Tekoälyn avulla asiakaskokemuksia hallinnoivan Lumoan Johanna Sinkkonen (vas.) neuvottelee Salesforce Venturesin Matt Garrattin, Lillian Lin ja Alex Kayyalin kanssa.

Tekoälyn avulla asiakaskokemuksia hallinnoivan Lumoan Johanna Sinkkonen (vas.) neuvottelee Salesforce Venturesin Matt Garrattin, Lillian Lin ja Alex Kayyalin kanssa. Kuva: Markus Jokela / HS

Julkaistu: 2.12.2017 2:00, Päivitetty 2.12.2017 6:32

On olemassa kaksi Slushia.

Perjantaina päättynyt tapahtuma on noussut kymmenessä vuodessa pienestä ilmiöstä yli 17 000 kävijän tilaisuudeksi.

Slush on teknologiabasaari, johon suuret ja pienet yritykset pakkautuvat vieri viereen esittelemään ideoitaan. Tapahtuman ovat halanneet kuoliaaksi kaikki valtiovaltaa ja vuorineuvoksia myöten. Helsingin Messukeskuksessa huokuu ajoittain sellainen into, että se alkaa tuntua jo paatokselliselta.

Seuraa uutisia tästä aiheesta