Facebook tuntee käyttäjänsä niin hyvin, että se tietää, ketkä suomalaiset ovat kiinnostuneita mustikkapiirakasta – ”Mainostajat eivät enää vain huuda maailmalle ja odota parasta” - Talous | HS.fi
Talous

Facebook tuntee käyttäjänsä niin hyvin, että se tietää, ketkä suomalaiset ovat kiinnostuneita mustikkapiirakasta – ”Mainostajat eivät enää vain huuda maailmalle ja odota parasta”

Ei ole sattumaa, että sinulle ja ystävällesi mainostetaan erilaisia vaatteita. Dataskandaalin keskelle joutunut Facebook on edelläkävijä mainosten kohdennuksessa.

Mainostajat ovat siellä, missä kuluttajat liikkuvat. Bob the robotin digijohtaja Michael Ovitz toivoo, että Euroopan unionin uusi tietosuoja-asetus pitää huolen siitä, että tulevaisuudessa ainakin räikeimmät datan väärinkäytökset vältetään. ”Data itsessään ei ole hyvää eikä pahaa. Se riippuu siitä, miten sitä käytetään.” Kuva: Outi Pyhäranta / HS

Julkaistu: 2.4.2018 2:00, Päivitetty 4.4.2018 13:18

Yhteisöpalvelu Facebookin tiedossa on 64 000 yli 18-vuotiasta suomalaista, joilla on alle viisivuotiaita lapsia.

Facebookin datasta on mahdollista löytää 4 900 täysi-ikäistä suomalaista, jotka ovat kiinnostuneet mustikkapiirakasta.

Lisäksi Facebook tietää 1 900 naimisissa olevaa suomalaista miestä, jotka ovat kiinnostuneet laskuvarjohyppäämisestä.

Seuraa uutisia tästä aiheesta

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Talous

Luetuimmat

Uusimmat