Miksi ruoan verkkokauppa on Suomessa yhä nappi­kauppaa? Keskolta ja S-ryhmältä puuttuvat ärhäkät kirittäjät, arvioi tutkija - Talous | HS.fi
Talous

Miksi ruoan verkkokauppa on Suomessa yhä nappi­kauppaa? Keskolta ja S-ryhmältä puuttuvat ärhäkät kirittäjät, arvioi tutkija

Suomen päivittäistavaroiden verkkokaupan markkina on Euroopan pienimpiä.

Mika Kumpulainen on lähdössä kuljettamaan verkkokaupan kautta tilattuja ruokaostoksia kohti toimitusosoitetta.

Julkaistu: 11.8.2018 2:00, Päivitetty 11.8.2018 6:27

Yhdysvalloissa puhutaan ruoan verkkokaupan käännekohdasta. Britanniassa ja Ranskassa ruoan verkkokaupan markkinan arvo mitataan miljardeissa euroissa. Ruotsissa pöhistään ruoan verkkokaupan startupista Mathemista.

Suomessa sen sijaan pohditaan, milloin ruoan verkkokauppa saa tuulta purjeisiinsa. Verkkokaupan osuus ruokakaupasta ei ole missään maassa valtaisa, mutta täällä verkkokaupan osuus koko päivittäistavarakaupan markkinasta ei ole edes puolta prosenttia.

Luitko jo nämä?

Luetuimmat - Talous