S-kaupat avaavat asiakkaan omaan käyttöön kaiken hänen ostoksistaan kertyneen tiedon – ”Totuus voi yllättää” - Talous | HS.fi

S-kaupat avaavat asiakkaan omaan käyttöön kaiken hänen ostoksistaan kertyneen tiedon – ”Totuus voi yllättää”

Kauppa muuttuu yhä datavetoisemmaksi. Murroksen keskellä kauppiasvetoiset K-kaupat ja osuustoiminnallinen S-ryhmä etsivät kilpailuetua molemmat omalla tyylillään.

S- ja K-ryhmän tavat hyödyntää dataa poikkeavat toisistaan huomattavasti.­

2.10.2018 2:00 | Päivitetty 2.10.2018 8:54

Paljonko rahaa käytät vuodessa vihanneksiin? Entä siideriin tai suklaaseen? Ostatko kilomäärissä mitattuna enemmän sitrushedelmiä vai jäätelöä?

Muun muassa tällaiset tarkat tiedot ostokäyttäytymisestä ovat nyt saatavilla jokaiselle, joka on vilauttanut ostostensa yhteydessä S-bonuskorttia. S-ryhmä avaa asiakkaan omaan käyttöön kaiken hänen ostoksistaan kertyneen tiedon. Omat ostot -tietoihin pääsee käsiksi S-ryhmän verkkosivuilta tunnistautumalla pankkitunnuksilla.

Artikkeliin liittyviä aiheita