Annu Niemisen yritys on laskenut, miten Coca-Cola vaikuttaa maailmaan – Laskelmien mukaan yhtiön vaikutus on 140 miljoonaa pistettä miinuksella - Talous | HS.fi

Annu Niemisen yritys on laskenut, miten Coca-Cola vaikuttaa maailmaan – Laskelmien mukaan yhtiön vaikutus on 140 miljoonaa pistettä miinuksella

Suomalaisen Upright-yrityksen laskentamalli hakee syy–seuraus-suhteita 80 miljoonan tieteellisen artikkelin tietokannasta.

Annu Nieminen haluaa tietää, miten erilaisten yritysten toiminta vaikuttaa maailmaan.

19.10.2018 2:00 | Päivitetty 19.10.2018 9:36

Maaliskuussa Helsingin Sanomat kertoi nuoresta yrittäjästä Annu Niemisestä, jolla oli suuri unelma (HS 14.3.).

Nieminen halusi tehdä sellaista työtä, josta olisi hyötyä kaikille: hän halusi pelastaa maailmaa.

Kuulostaa epämääräiseltä ja kuluneeltakin, mutta Niemisellä oli hyvin konkreettinen tavoite. Häntä kiinnosti tapa arvioida yritysten ”nettoimpaktia” eli yhteenlaskettua vaikutusta maailmaan. Tavoitteena oli sovellus, jonka avulla tulokset olisivat tulkittavissa numeroina.

Artikkeliin liittyviä aiheita