Suosituimpien vaateketjujen valikoimapäälliköt paljastavat, millainen on suomalainen maku – ja tämän se kansakunnasta kertoo - Talous | HS.fi

Suosituimpien vaateketjujen valikoimapäälliköt paljastavat, millainen on suomalainen maku – ja tämän se kansakunnasta kertoo

Prisma, Tokmanni ja Citymarket ovat suosituimpia vaatteiden ostopaikkoja – ja suosio vain kasvaa. Ostospäätöksissä painavat helppohoitoisuus, monikäyttöisyys – ja hinta.

Maija-Leena Leppänen palkattiin kehittämään Tokmannin vaatetuontia vuonna 2011, jolloin ketju alkoi panostaa omiin vaatemallistoihin.­

13.6.2019 2:00 | Päivitetty 13.6.2019 6:08

Ei piukkaa, ei niukkaa, vaan joustavaa, peittäv ää ja käytännöllistä.

Valtakunnan suosituimmissa vaatekaupoissa tiedetään, mikä suomalaiskuluttajiin uppoaa. Kuosit vaihtuvat, kenties pääntien muoto, mutta vaatemaussa suuret linjat pysyvät.

”Suomalainen ei helposti lähde töihin silitysraudan takaa”, Tokmannin ostoryhmäpäällikkö Maija-Leena Leppänen havainnollistaa.

Artikkeliin liittyviä aiheita