”Kauppaan lähetettiin aamulla tuhat pulloa ja iltapäivällä pyydettiin lisää”: Curly girl -villitys sai Suomen shampootehtaat sekaisin
Työelämäprofessori kertoo, mitä curly girl kertoo markkinoinnin muutoksesta.
Curly girl -metodiin kuuluu esimerkiksi hiuksiin jätettävän hoitoaineen puristelu hiuksiin pesun jälkeen.Kuva: Emilia Anundi / HS
Veera Paananen HS
28.7.2019 2:00 | Päivitetty 28.7.2019 6:18
Kaikki alkoi kolme vuotta sitten Yhdysvalloista. Pieneltä ylöjärveläiseltä valmistajalta haluttiin tilata eurooppalaista sulfaatitonta shampoota.
”Me olimme ihan, että mitä ihmettä, emme olleet kuulleetkaan moisesta,” sanoo Lifehairin toimitusjohtaja ja perustaja Ilpo Laurila.
Hän tutki asiaa ja päätti alkaa viedä Yhdysvaltoihin sulfaatitonta shampoota.