HS-analyysi: Tupakkayhtiöt oivalsivat, että liiketoiminnan ydin ei olekaan tupakan vaan nikotiinin myynti - Talous | HS.fi

HS-analyysi: Tupakkayhtiöt oivalsivat, että liiketoiminnan ydin ei olekaan tupakan vaan nikotiinin myynti

Amerikkalainen sähkötupakkavalmistaja Juul panostaa puolestaan Kiinan markkinoihin, kun Yhdysvaltain hallituksen aikeet kieltää lasten nikotiiniriippuvuutta aiheuttavat makutupakat vaikeuttavat toimintaa kotimaassa.

Sähkötupakan käyttö on kasvanut erityisesti nuorten keskuudessa.

12.9.2019 17:18 | Päivitetty 12.9.2019 17:57

Brittiläinen tupakkajätti British American Tobacco (BAT) kertoi torstaina aikovansa vähentää eri puolilta maailmaa 2 300 työpaikkaa tammikuuhun 2020 mennessä, yhtiön toimitusjohtaja Jack Bowles ilmoitti torstaina.

Bowles kertoi, että yhtiö etsii uutta kasvua nimenomaan sähkötupakan myynnistä.

Artikkeliin liittyviä aiheita