Alibaba myi ”sinkkujen päivän” iltaan mennessä melkein yhtä paljon tavaraa kuin Amazon koko kolmannella vuosineljänneksellä

Suomessa Kaupan liitto ei toivo alekampanjoiden yleistyvän. ”Jos kuluttajat odottavat tällaisia joka toinen viikko, niin eihän se voi olla millekään yritykselle kannattavaa”, edunvalvontajohtaja Tuula Loikkanen sanoo.

Jakajat uurastivat pakettien kanssa Pekingissä viime vuoden ”sinkkupäivän” eli 11.11. alla.

11.11.2019 15:40

Kiinalainen verkkokauppajätti Alibaba myi maanantaina tuotteitaan noin 30 miljardin dollarin eli noin 27 miljardin euron edestä alkuiltaan mennessä paikallista aikaa. Summa on uutistoimisto Reutersin mukaan 80 prosenttia Alibaban yhdysvaltalaiskilpailija Amazonin koko kolmannen vuosineljänneksen myynnistä.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita