HS-analyysi: Sanoman Alma Media -kaupat antavat viitteitä siitä, mihin suuntaan mediakenttä on menossa - Talous | HS.fi

HS-analyysi: Sanoman Alma Media -kaupat antavat viitteitä siitä, mihin suuntaan mediakenttä on menossa

Myös digitaalisena aikana suuruus on valttia, kirjoittaa HS:n politiikan toimittaja Teemu Luukka.

Alma-ostoksen jälkeen Sanomasta tulee nykyistäkin selvemmin Suomen suurin mediayhtiö Yleisradion ohella.

11.2.2020 20:17 | Päivitetty 11.2.2020 21:13

Sanoman päätös ostaa Alma Medialta Aamulehti, Satakunnan Kansa ja 13 alueellista sanomalehteä muuttaa Suomen mediakenttää merkittävästi.

Kauppa antaa myös viitteitä siitä, mihin suuntaan mediakenttä on menossa. Kilpailuviranomainen ei ole vielä hyväksynyt kauppaa, joten se voi myös vielä peruuntua.

Artikkeliin liittyviä aiheita