Ei enää perjantaita töissä – Näin mainos­toimisto yrittää siirtyä neli­päiväiseen työ­viikkoon - Talous | HS.fi

Ei enää perjantaita töissä – Näin mainos­toimisto yrittää siirtyä neli­päiväiseen työ­viikkoon

Mainostoimisto kokeilee, mitä siitä seuraa, kun työntekijät siirtyvät kahdeksi kuukaudeksi nelipäiväiseen työviikkoon täydellä palkalla.

Wörks-yhtiön Saku Pönkänen ja Mia Hindsberg tekevät ainakin kahden seuraavan kuukauden ajan neljän päivän työviikkoa.

29.2.2020 2:00 | Päivitetty 29.2.2020 10:28

Viime marraskuussa mainos- ja markkinointitoimisto Wörksin omistajat yllättäen kutsuivat kaikki työntekijät koolle. Oli vähän asiaa: Yhtiössä siirrytään maaliskuun alusta nelipäiväiseen työviikkoon.

Edessä eivät olleet mitkään yt-neuvottelut. Kyseessä olisi kahden kuukauden kokeilu, ja jokaisen palkka säilyisi ennallaan. Omistajien toiveena oli, että nelipäiväisestä työviikosta voisi tulla pysyvä.

Artikkeliin liittyviä aiheita