Osa lentoyhtiöistä rikkoo lakia hyvittäessään peruttuja lentoja – asiakaspalvelut tukossa, yksin Finnairilla jonossa yli 100 000 korvaushakemusta
Jos lentomatka on peruuntunut, kuluttajalla on myös koronatilanteessa useimmiten oikeus saada rahansa takaisin – rahana.
Peruttujen lähtevien lentojen listaa Christchurchin lentoasemalla Uudessa-Seelannissa 8. huhtikuuta. Kuva: Sanka Vidanagama
Liisa Kauppinen HS
21.4.2020 2:00 | Päivitetty 21.4.2020 6:18
Kaikki lentoyhtiöt eivät noudata lainsäädäntöä, kun ne korvaavat asiakkailleen koronavirustilanteen vuoksi peruttuja lentoja.
Ainakin AirFrance-KLM tarjoaa hyvitykseksi ainoastaan hyvitysseteliä, jolla voi ostaa yhtiön lippuja myöhemmin. Jos asiakas mielii setelin sijaan riihikuivaa rahaa, hän joutuu odottamaan vuoden.