Osa lentoyhtiöistä rikkoo lakia hyvittäessään peruttuja lentoja – asiakaspalvelut tukossa, yksin Finnairilla jonossa yli 100 000 korvaushakemusta

Jos lentomatka on peruuntunut, kuluttajalla on myös koronatilanteessa useimmiten oikeus saada rahansa takaisin – rahana.

Peruttujen lähtevien lentojen listaa Christchurchin lentoasemalla Uudessa-Seelannissa 8. huhtikuuta.

21.4.2020 2:00 | Päivitetty 21.4.2020 6:18

Kaikki lentoyhtiöt eivät noudata lainsäädäntöä, kun ne korvaavat asiakkailleen koronavirustilanteen vuoksi peruttuja lentoja.

Ainakin AirFrance-KLM tarjoaa hyvitykseksi ainoastaan hyvitysseteliä, jolla voi ostaa yhtiön lippuja myöhemmin. Jos asiakas mielii setelin sijaan riihikuivaa rahaa, hän joutuu odottamaan vuoden.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita