Osa lentoyhtiöistä rikkoo lakia hyvittäessään peruttuja lentoja – asiakaspalvelut tukossa, yksin Finnairilla jonossa yli 100 000 korvaushakemusta - Talous | HS.fi

Osa lentoyhtiöistä rikkoo lakia hyvittäessään peruttuja lentoja – asiakaspalvelut tukossa, yksin Finnairilla jonossa yli 100 000 korvaushakemusta

Jos lentomatka on peruuntunut, kuluttajalla on myös koronatilanteessa useimmiten oikeus saada rahansa takaisin – rahana.

Peruttujen lähtevien lentojen listaa Christchurchin lentoasemalla Uudessa-Seelannissa 8. huhtikuuta.­

21.4.2020 2:00 | Päivitetty 21.4.2020 6:18

Kaikki lentoyhtiöt eivät noudata lainsäädäntöä, kun ne korvaavat asiakkailleen koronavirustilanteen vuoksi peruttuja lentoja.

Ainakin AirFrance-KLM tarjoaa hyvitykseksi ainoastaan hyvitysseteliä, jolla voi ostaa yhtiön lippuja myöhemmin. Jos asiakas mielii setelin sijaan riihikuivaa rahaa, hän joutuu odottamaan vuoden.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat