Tuore tutkimus pandemia-ajan vaikutuksista: Kaipuu lähi­kaupoissa asiointiin on suurempi kuin kiinnostus verkko-ostoksiin - Talous | HS.fi

Tuore tutkimus pandemia-ajan vaikutuksista: Kaipuu lähi­kaupoissa asiointiin on suurempi kuin kiinnostus verkko-ostoksiin

Sosiologian professori Terhi-Anna Wilska korostaa, että koronaviruskriisi ei kohtele ihmisiä tasapuolisesti.

Kyselytutkimuksen mukaan yli 40 prosenttia kuluttajista kaipaa lähikaupassa asiointia.­

20.5.2020 16:06

Koronavirusepidemian aikana on vahvasti noussut esiin verkkokaupoissa asiointi, ja vahva uskomus siihen, että verkkokauppojen käyttö pysyy korkealla tasolla myös poikkeusajan jälkeen. Esimerkiksi Kaupan liitto on arvioinut, että nyt tapahtuneesta verkkokaupan kasvusta on tulossa pysyvä ilmiö.

Artikkeliin liittyviä aiheita