Viihdekoneisto mittaa ihmisiä yhä tarkemmin selvittääkseen, minkälaiset sarjat ja elokuvat toimivat – Suoratoistopalvelujen aikakaudella menestys ei riipu ”megahiteistä” vaan yleisöjen uskollisuudesta - Talous | HS.fi

Viihdekoneisto mittaa ihmisiä yhä tarkemmin selvittääkseen, minkälaiset sarjat ja elokuvat toimivat – Suoratoistopalvelujen aikakaudella menestys ei riipu ”megahiteistä” vaan yleisöjen uskollisuudesta

Koronavirus ja kotona ahmimalla katsominen kiihdyttävät viihdeteollisuuden luottamusta analytiikkaan ja dataan sen kohdentaessa tuotantojaan kansakunnan yhä pirstaloituvampaan makuun.

Jotta sarja tai elokuva voi menestyä, on tunnettava yleisö. Siksi studiot, sisällöntuottajat ja markkinoijat luottavat yhä enemmän digitaalisiin alustoihin, jotka antavat heille mahdollisuuden mitata, mistä yleisöt pitävät.

18.7.2020 2:00 | Päivitetty 18.7.2020 7:16

Yhdysvaltain studiot, sisällöntuottajat ja markkinoijat luottavat enemmän kuin koskaan digitaalisiin alustoihin, jotka antavat heille mahdollisuuden mitata, mistä yleisöt pitävät – ja mitä katsojat haluaisivat nähdä enemmän.

Tekijät eivät myöskään etsi pelkkiä koekatseluja. He haluavat tarkastaa potentiaalisilla yleisöillä jokaisen tuotantovaiheen. Prosessi alkaa jo ennen käsikirjoituksen tekemistä ja jatkuu aina siihen hetkeen, jolloin uusi tv-sarja, elokuva tai musiikkivideo julkaistaan.

Artikkeliin liittyviä aiheita