Hakkerointiaalto alkoi muutamasta puhelimesta, ja lopulta Twitterin suojaus petti – ”Keskeistä oli teknisen osaamisen lisäksi kyky manipuloida oikeita henkilöitä”, arvioi professori
Tapauksen jälkeen myös muut organisaatiot pystyvät oppimaan tietomurroista ja -vuodoista ja siten parantamaan omaa turvallisuuttaan, sanoo Aalto-yliopiston professori.
Sosiaalisen median yritys Twitteriin kohdistunut hakkerointiaalto, joka alkoi 15. heinäkuuta, kohdistui aluksi muutamiin Twitterin työntekijöihin heidän puhelimiensa kautta, kertoo yritys torstaina päivitetyssä blogissaan.
Onnistunut hyökkäys edellytti, että hyökkääjät pääsivät sekä Twitterin sisäiseen verkkoon että erityisiin työntekijöiden tunnuksiin, jotka antoivat hakkereille pääsyn yrityksen sisäisiin tukityökaluihin.