Yhdelle vihapuhetta on se, mikä toiselle on mielipide, sanoo Facebookin Sheryl Sandberg – ja se kiteyttää yrityksen viimeaikaiset haasteet
Mitä provosoivempia julkaisut ovat, sitä pidempään käyttäjät viihtyvät niiden parissa. Tämä Facebookin ansaintalogiikka tuottaa hyvin, mutta samalla se auheuttaa ongelmia.
Facebookin operatiivinen johtaja Sheryl Sandberg puhui Yhdysvaltain senaatin kuulemisessa 5. syyskuuta. Kuva: Ron Sachs
John D. Stoll, The Wall Street Journal
30.8.2020 2:00 | Päivitetty 30.8.2020 6:47
Ei ole mikään salaisuus, miten teknologiayritys Facebook tekee liikevoittoa.
Mitä huomiota herättävämpiä julkaisut ja viestit ovat, sitä enemmän aikaa käyttäjät käyttävät niiden lukemiseen ja selaamiseen. Näin sosiaalisen median alusta saa yhä enemmän dataa irti käyttäjistä. Data taas kiinnostaa niin suuria kuin pieniä mainostajia.