”Sä tilaat, mä tuon” – Posti muutti viestintäänsä tuttavallisemmaksi, ja moni hämmentyi - Talous | HS.fi

”Sä tilaat, mä tuon” – Posti muutti viestintäänsä tuttavallisemmaksi, ja moni hämmentyi

Posti on uudistamassa brändiään ja viestintäänsä. Muutos näkyy myös asiakaspalvelussa puhekielisyyden lisääntymisenä.

Postin uudistunut viestintä on herättänyt tunteita.

10.9.2020 12:16 | Päivitetty 10.9.2020 14:36

Posti on uudistamassa brändiään ja myös viestintäänsä. Uudistuksen seurauksena asiallinen ja virallinen viestintätapa on muuttunut tuttavalliseksi.

Postin uusi tyyli on herättänyt keskustelua ja kritiikkiä muun muassa Twitterissä. Huomio on kiinnittynyt viestinnän puhekielisyyteen ja siihen, että puhetapa on eteläsuomalainen. Osa on ollut huolissaan siitä, että puhekielisyys vähentää Postin viestinnän luotettavuutta.

Artikkeliin liittyviä aiheita