Marimekko kipusi takaisin koronakriisin kuopasta – Näin suomalaisyhtiö onnistui siinä, mistä kilpailijat maailmalla haaveilevat - Talous | HS.fi

Marimekko kipusi takaisin korona­kriisin kuopasta – Näin suomalais­yhtiö onnistui siinä, mistä kilpailijat maailmalla haaveilevat

Marimekon selviytymisen avaimia ovat olleet jo valmiiksi hyvä vire, reagointi ja valikoiman muutos, kertoo analyytikko.

Muoti- ja urheilukauppa ry:n mukaan muotialan myynti Suomessa oli alkuvuonna 23 prosenttia vähäisempää kuin viime vuonna vastaavaan aikaan. Marimekon myynti laski 14 prosenttia.

28.9.2020 2:00 | Päivitetty 28.9.2020 6:30

Muotikauppa on kuulunut koronaviruskriisin pahimpiin kärsijöihin. Suljettuina olleita kauppoja on jo avattu, mutta monen yhtiön tämän vuoden tulos on vielä suuri kysymysmerkki.

Poikkeuksellisen hyvin näyttäisi kuitenkin selviävän Marimekko. Sen osakkeen hinta on nyt samoissa lukemissa kuin vuoden alussa.

Artikkeliin liittyviä aiheita