Googlen maajohtaja: Internetissä käytetty aika kasvoi koronaepidemian myötä 60 prosenttia – yhtiö hamuaa nyt pieniä yrityksiä asiakkaikseen
Koronavirus sai aikaan aikahypyn internetin käytössä, Googlen maajohtaja Antti Järvinen sanoo. Nyt Google haluaa ohjata suomalaisia pk-yrityksiä vientimarkkinoille.
Maaliskuun jälkeen ihmisten verkossa käyttämä aika on globaalisti kasvanut 60 prosenttia, Googlen maajohtaja Antti Järvinen kertoo. Hänet kuvattiin Redin kattopuutarhassa. Kuva: Mika Ranta / HS
Juha-Pekka Raeste HS
16.11.2020 2:00 | Päivitetty 16.11.2020 6:32
Koronapandemia on saanut ihmiset tekemään 2–5 vuoden ”aikahypyn”, kun internetin kautta tapahtuva viestintä, asiointi ja kaupankäynti ovat siirtyneet kiihtyvällä tahdilla verkkoon, sanoo Googlen Suomen-maajohtaja Antti Järvinen.
Mainonnan kohdentamisratkaisuja myyvälle Googlelle toimintojen odotettua nopeampi digitalisoituminen on eduksi.