Moni kauppa supistaa nyt valikoimiaan, koska loputon valinnanvara vain hämmentää asiakasta: ”Emme tarvitse kolmea erityyppistä punaista” - Talous | HS.fi

Moni kauppa supistaa nyt valikoimiaan, koska loputon valinnanvara vain hämmentää asiakasta: ”Emme tarvitse kolmea erityyppistä punaista”

Bed Bath & Beyond, Kohl’s ja muut vähentävät vaihtoehtoja kamppaillakseen asiakkaiden päätöksentekovaikeuksia vastaan, avatakseen toimitusketjujen tukoksia ja pienentääkseen sesongin päättymisen aiheuttamia alennusmyyntejä.

Työntekijöitä Walt Disney World -huvipuiston Coach-luksuskäsilaukkumyymälässä Orlandossa, Floridan osavaltiossa.­

29.11.2020 2:00 | Päivitetty 29.11.2020 6:19

Coach karsii käsilaukkuvalikoimaansa puolella. Bed Bath & Beyond vähentää purkinavaajasortimenttiaan kahdella kolmasosalla. Kohl’s pienentää pyyheliinamallien tarjontaa lähes viidesosalla.

Vähittäiskauppiaat lisäsivät analyytikkojen ja kaupan johtajien mukaan voimakkaasti valikoimiensa vaihtoehtoja viimeisten vuosikymmenien mittaan. Syynä oli verkkokaupan kasvu, joka vapautti kauppiaat kivijalkakauppojen tilarajoitteista. He yrittivät tyydyttää jokaisen ihmisen henkilökohtaisia mieltymyksiä ja lisätä valikoimiin vaihtoehtoja, jotta ihmiset saataisiin ostamaan sellaisiakin tavaroita, joita he eivät tarvinneet.

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat