Yritysten suosima pikaviestipalvelu Slack meni maanantaina nurin eri puolilla maailmaa, palvelu palautui lähes normaaliksi iltaan mennessä - Talous | HS.fi

Yritysten suosima pikaviestipalvelu Slack meni maanantaina nurin eri puolilla maailmaa, palvelu palautui lähes normaaliksi iltaan mennessä

Yhteysongelmat alkoivat maanantaina illansuussa.

Slack Technologies -yhtiön logo New York Stock Exchangen seinässä yhtiön listauduttua pörssiin kesäkuussa 2019.­

4.1. 19:01 | Päivitetty 4.1. 21:39

Yhdysvaltalainen pikaviestipalvelu Slack lakkasi toimimasta ympäri maailmaa maanantaina illansuussa. Slack on suosittu viestintäkanava erityisesti yritysten sisäisessä viestinnässä. Koronavirusepidemia ja etätyöt ovat lisänneet palvelun suosiota.

”Jatkamme asiakkaiden yhteyshäiriöiden tutkimista”, Slack ilmoitti verkkosivuillaan kello 18 jälkeen Suomen aikaa.

Yhtiö kertoi nostaneensa valmiustasoaan ongelmien selvittämiseksi, jotta palvelukatko saataisiin korjattua.

Ongelmia oli niin asiakkaiden keskinäisten viestien lähettämisessä ja vastaanottamisessa kuin ohjelmistoon pääsemisessä.

Myös Slackin omilla verkkosivuilla oli illansuussa yhteysongelmia.

Puoli kymmenen maissa illalla Suomen aikaa yhtiön palvelut olivat palanneet toimimaan jo lähes normaalisti, mutta yhtiö kertoi jatkavansa vielä viimeisten ongelmien ratkomista.

The New York Timesin mukaan Slackilla on yli 10 miljoonaa käyttäjää ja yli 750 000 yritystä käyttää sitä. Sen käyttö on erityisesti monen mediayrityksen suosiossa.

Yhdysvaltainen ohjelmistoyhtiö Salesforce ilmoitti joulukuun alussa päässeensä sopimukseen Slackin ostamisesta 27,7 miljardin dollarin kauppahinnalla.

Osaston uusimmat

Luitko jo nämä?

Osaston luetuimmat