Koronaepidemia innosti suomalaiset ostoksille verkkoon – erityisesti kotimaiset verkkokaupat nostivat suosiotaan viime vuonna
Koronapandemia kiihdytti verkkokauppaa niin Suomessa kuin muuallakin Euroopassa. Lähes 60 prosenttia suomalaista shoppailee verkossa vähintään kerran kuussa.
Koronapandemia nosti verkkokaupan suosiota niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Pakettiautomaatit ovat erityisen suosittuja verkkokauppaostosten vastaanottamisessa Suomessa ja Baltian maissa. Kuva: Pinja Saarela / HS
Saara Aholainen HS
28.1.2021 18:05
Suomalaisista 59 prosenttia tekee kuukausittain ostoksia verkkokaupassa, selviää kansainvälisen postialan järjestön International Post Corporationin (IPC) verkkokauppatutkimuksesta.
Verkkokaupassa asioivien suomalaisten osuus kasvoi vuonna 2020 merkittävästi. 36 prosenttia kyselyyn vastanneista kasvatti ostojaan kotimaisista ja 23 prosenttia ulkomaisista verkkokaupoista koronaepidemian takia.