Nordean pankki­palveluissa oli häiriöitä perjantaina - Talous | HS.fi

Nordean pankki­palveluissa oli häiriöitä perjantaina

Nordean mobiilisovellus toimi jonkin aikaa ainoastaan offline-tilassa, eikä verkkopankkiin päässyt kirjautumaan sovelluksella.

Nordean konttori Helsingissä 3. helmikuuta 2021.­

19.2. 13:37 | Päivitetty 19.2. 20:24

Nordean pankkipalveluissa oli perjantaina laajoja häiriöitä. Ongelma liittyi pankin tunnuslukusovellukseen, jota iso osa asiakkaista käyttää tunnistautumiseen ja verkkopankkiin kirjautumiseen.

Tunnuslukusovelluksen käyttäjät eivät päässeet kirjautumaan verkko- tai mobiilipankkiin. Lisäksi pankin tunnuslukusovellus ei toiminut, jos käyttäjä halusi tunnistautua kolmannen osapuolen palveluun.

Vika oli saatu alkuiltapäivään mennessä korjatuksi, tiedotti Nordea muun muassa Facebookissa.

Tunnuslukusovellus toimi häiriöidenkin aikana offline-tilassa. Lisäksi tunnuslukulaitteen käyttäjät pääsivät kirjautumaan verkkopankkiin ja tunnistautumaan muihin palveluihin.

Nordea tiedotti asiasta Facebook-sivuillaan perjantaina aamupäivällä ja kertoi selvittävänsä häiriötilannetta. Asiasta kertoi ensimmäisenä Iltalehti.

Artikkeliin liittyviä aiheita