Finnairin asiakkaita joutunut tietomurron uhriksi – ”Olemme todella pahoillamme” - Talous | HS.fi

Finnairin asiakkaita joutunut tietomurron uhriksi – ”Olemme todella pahoillamme”

Finnairin mukaan tietomurto ei ole tapahtunut sen järjestelmissä. Yhtiö kehottaa kuitenkin asiakkaitaan vaihtamaan salasanaansa.

Ainakin osa lentoyhtiö Finnairin asiakkaista on joutunut tietomurron kohteeksi. Finnairin asiakkailleen lähettämän sähköpostiviestin mukaan tietomurto ei kohdistu Finnairin omiin tietoturvajärjestelmiin.

4.3. 11:29 | Päivitetty 4.3. 13:34

Ainakin osa lentoyhtiö Finnairin asiakkaista on joutunut tietomurron kohteeksi. Finnairin asiakkailleen lähettämän sähköpostiviestin mukaan tietomurto ei kohdistu Finnairin omiin tietoturvajärjestelmiin.

”Kirjoitamme sinulle kertoaksemme, että joitakin Finnairin kanta-asiakasjärjestelmän tietojasi on valitettavasti ollut mukana tietomurrossa, joka on kohdistunut kumppanilentoyhtiöidemme käyttämään kolmannen osapuolen, SITA:n tietojärjestelmään. SITA tuottaa tietojärjestelmäpalveluja suurelle joukolle lentoyhtiöitä ja lentoasemia”, yhtiö kirjoittaa asiakkailleen lähettämässä sähköpostiviestissä.

Artikkeliin liittyviä aiheita