Alkon myynti kasvoi roimasti helmikuussa, ja perinteisen viinamonopolin kuumimpia trendejä on nyt alkoholittomuus – tästä sober curious -ilmiössä on kyse - Talous | HS.fi

Alkon myynti kasvoi roimasti helmikuussa, ja perinteisen viinamonopolin kuumimpia trendejä on nyt alkoholittomuus – tästä sober curious -ilmiössä on kyse

Alkon mukaan niin sanottu sober curious -trendi näkyy sen myyntiluvuissa. Omien alkoholitottumusten kyseenalaistaminen ja alkoholittomien juomien suosion nousu näkyy yhtiön mukaan etenkin nuorten kulutuksessa. Silti viskien kaltaisten viinojen myynti kasvoi alkoholittomien juomien myyntiä enemmän.

Alkoholittomia ekologisia viinejä Alkossa Helsingissä 12. helmikuuta 2021. Alkoholittomien juomien osuus Alkon myynnistä kasvoi helmikuussa lähes yhtä nopeasti kuin punaviinien myynti.

11.3.2021 12:28

Alkon myynti kasvoi helmikuussa tuntuvasti edellisvuoteen verrattuna. Helmikuun litramyynti kasvoi edellisvuoteen verrattuna 10,2 prosenttia, valtion monopoliyhtiö kertoo tiedotteessaan.

Myyntitilastoista erottuu kaksi trendiä: erikoisoluiden ja alkoholittomien juomien suosion kasvu.

Artikkeliin liittyviä aiheita