Volkswagen pahoittelee Voltswagen-kampanjan vastaanottoa - Talous | HS.fi

Volkswagen pahoittelee Voltswagen-kampanjan vastaanottoa

Volkswagen kertoo pahoittelevansa markkinointikampanjaksi osoittautunutta nimenvaihdostiedotettaan.

Volkswagen aikomus vaihtaa nimensä Yhdysvalloissa Voltswageniksi oli markkinointitempaus.­

31.3. 21:41

Saksalainen autonvalmistaja Volkswagen kertoo olevansa pahoillaan, kuinka sen Voltswagen-markkinointitempaus otettiin vastaan.

Volkswagen kertoi keskiviikkoillalla uutistoimisto Reutersille lähettämässään tiedotteessaan pahoittelevansa, jos joidenkin mielestä se ylitti rajan kampanjatempullaan.

Volkswagen huiputti maailman medioita alkuviikosta tempauksella, jonka mukaan se olisi vaihtamassa nimeään Yhdysvalloissa Voltswageniksi korostaakseen sähköautosuunnitelmiaan.

Lue lisää: Volkswagen huiputti koko maailmaa, ja pian sen osakekurssi lähti rajuun nousuun – ”Osoittaa täyttä ymmärtämättömyyttä”, lyttää asiantuntija

Kohu alkoi, kun Volkswagenin verkkosivuille ilmestyi maanantaina hetkeksi aikaa tiedote, jossa se kertoi nimenvaihdosta.

Maailman media uutisoi nimenmuutoksesta laajasti, koska yhtiön tiedottajat väittivät, ettei kyseessä ole vitsi tai markkinointitempaus. Tiistai-illalla nimenmuutos kuitenkin osoittautui ennenaikaiseksi aprillipilaksi ja yhtiön uuden sähköauton markkinointitempaukseksi.

Kritiikkiä on erityisesti herättänyt Volkswagenin tiedottajien tekemä harhauttaminen. Osa kommentaattoreista on muistuttanut, että Volkswagen johti kuluttajia ja viranomaisia harhaan myös päästöskandaalissa.