Ruotsalaisen kauppaketjun Clas Ohlsonin myynti on laskenut Suomessa koronaepidemian aikana.
Clas Ohlsonin keskiviikkona julkaisemien tietojen mukaan yhtiön myynti Suomessa laski touko–maaliskuussa kymmenen prosenttia. Päämarkkina-alueilla Ruotsissa myynti laski samassa ajassa kuusi prosenttia. Norjassa myynti kasvoi yhdeksän prosenttia.
Kokonaisuudessa yhtiön myynti on heikentynyt kuluvan tilikauden aikana prosentin ja Ruotsin kruunuissa mitattuna viisi prosenttia. Verkkokaupan myynti kasvoi 65 prosenttia. Yhtiön tilikausi päättyy huhtikuussa.
Maaliskuussa myynti kasvoi Suomessa kuusi prosenttia ja koko yhtiön kolme prosenttia.
Clas Ohlsonin myynti on korona-aikana kärsinyt tartuntojen leviämisen estämiseksi asetettujen rajoitusten vuoksi, vaikka yhtiön kannattavuus on pysynyt ennallaan.
Yhtiö on koronaepidemian aikana yrittänyt lisätä myyntiään Suomessa uusilla verkkokaupan toimitustavoilla. Yhtiö on lanseerannut verkkokaupan entistä nopeamman noutopalvelun ja kokeillut toimitusyhteistyötä ruokalähettipalvelu Woltin kanssa.