Koronavuosi ajoi kauppakeskukset ahdinkoon – yksi grafiikka kertoo, miksi kiinteistösijoittajat kantavat rahojaan ruokakauppoihin ja automarketteihin

Kauppakeskusten suosion lasku näkyy siinä, että sijoittajat vaativat näille sijoituksille entistä suurempaa tuottoa.

Ruokakauppaa suojelee nettikaupalta se, että automarketit sijaitsevat hyvillä paikoilla, ja erilaiset nettikaupan noutopisteet sijaitsevat nekin usein ruokakauppojen yhteydessä ja tuovat asiakasvirtaa, sanoo kiinteistökonsultti JLL:n toimitusjohtaja Tero Lehtonen.

15.4.2021 2:00 | Päivitetty 15.4.2021 8:45

Päivittäistavarakaupat ja suurten tilojen ”automarketit” ovat juuri nyt sijoittajien silmissä haluttuja kohteita.

Näin voi tiivistää kiinteistökonsultti JLL:n ja Union Investmentin tuoreen Euroopan laajuisen kiinteistö­sijoitusraportin yhden keskeisen havainnon.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita