Lidlin ilmoitus luopua peliautomaateista oli myös taitava mainostemppu, ja se jätti kaupan jättiläiset vaikeaan tilanteeseen
Lidlin päätöksen taustalla saattoi olla aitoa huolta peliongelmasta, mutta kyse oli myös taitavasta markkinointitempauksesta, kirjoittaa HS:n taloustoimituksen uutistuottaja Joonas Laitinen.
Veikkauksen pelikoneita Eastonin Citymarketin sisäänkäynnillä. Veikkaus avasi kauppoihin hajasijoitettuja pelejään koronavirusrajoitusten jäljiltä heinäkuussa 2020. Kuva: Outi Pyhäranta / HS
Joonas Laitinen HS
16.4.2021 15:25 | Päivitetty 17.4.2021 10:41
Kauppaketju Lidl ilmoitti torstaiaamuna luopuvansa kaupoissaan kaikista peliautomaateista kuluvan kesän aikana. Päätöksen jälkeen Lidlistä tulee Suomessa ensimmäinen koko maassa toimiva kauppaketju, joka luopuu koneista.
Muun muassa rahapeliongelmiin erikoistunut Peliklinikka kehui päätöstä hienoksi ja merkittäväksi.