HKScan pienensi tappioitaan, kasvua etenkin brändituotteiden vähittäiskaupassa - Talous | HS.fi

HKScan pienensi tappioitaan, kasvua etenkin brändituotteiden vähittäiskaupassa

Kyseessä on yhtiön kymmenes peräkkäinen tulosparannus.

HKScan on pystynyt tehostamaan tuotantoaan pandemiasta huolimatta.

6.5. 9:01

Lihatalo HKScan julkaisi tänään vuoden ensimmäisen neljänneksen tuloksensa.

Yhtiön liikevaihto pysyi lähes viime vuoden lukemissa ja oli 427,5 miljoonaa euroa. Liiketulos puolestaan parani vertailukaudesta 2,8 miljoonalla eurolla, mutta pysyi 1,1 miljoonaa euroa tappiolla. Katsauskaudella ja vertailukaudella ei ollut vertailukelpoisuuteen vaikuttavia eriä.

HKScanin mukaan liiketulosta paransi brändituotteiden myynnin kasvu vähittäiskaupassa. Food service -myynti sen sijaan supistui merkittävästi koronapandemian takia, mutta katsauskauden lopulla on nähtävissä jo laskun taittumista. Pandemiasta huolimatta tuotannon tehostuminen jatkui.

HKScanin toimitusjohtajan Tero Hemmilän mukaan kyseessä on kymmenen peräkkäinen kerta, kun yhtiö on parantanut osavuoden tulostaan vertailukauteen verrattuna.

”Liiketulos parani vertailukaudesta keskimäärin noin miljoona euroa kuukaudessa ja koko katsauskaudella lähes kolme miljoonaa euroa. Vertailukelpoinen liiketulos oli paras ensimmäisen vuosineljänneksen tulos kuuteen vuoteen”, Hemmilä kertoo tiedotteessa.

Hemmilän mukaan tulosparannuksen arvoa nostaa myös se, että vertailujaksolla koronapandemia ei vielä vaikuttanut yhtiön liiketoimintaan, mutta katsauskaudella pandemiatilanne oli jo vaikea.

”Rajoitustoimet näkyivät edelleen erityisesti food service -kanavassa, jonka tilanne oli varsin vaikea. Koko henkilöstön vahvalla sitoutumisella ja työpanoksella pystyimme varmistamaan tuotantomme ilman merkittäviä häiriöitä sekä asiakastoimitukset ja -tyytyväisyyden.”

Artikkeliin liittyviä aiheita