Talous|Osavuosikatsaukset
Sanoma kasvatti tulostaan ja liikevaihtoaan – ”Median käyttö sekä uutisten että viihteen osalta on palaamassa pandemiaa edeltäville tasoille”
Yhtiön operatiivinen liikevoitto ilman hankintamenojen poistoja kasvoi 32 prosenttia. Sanoman mukaan kuluttajien median käyttö on palaamassa koronapandemiaa edeltävälle tasolle.
Sanoman talousjohtaja ja operatiivinen johtaja Markus Holm sekä toimitusjohtaja Susan Duinhoven heinäkuussa 2019. Kuva: Kalle Koponen / HS
Simo Löytömäki HS
27.10.2021 9:08
Media- ja oppimateriaaliyhtiö Sanoman operatiivinen liikevoitto ilman hankintamenojen poistoja kasvoi 32 prosenttia ollen 147 miljoonaa euroa heinä-syyskuussa. Viime vuonna vastaavaan aikaan lukema oli 112 miljoonaa euroa.
Yhtiön mukaan tulos parani Learning-segmentissä espanjalaisen oppimateriaalikustantajan Santillana Spainin yritysoston ja orgaanisen kasvun ansiosta. Media Finland -segmentissä kasvu pysyi vakaana liiketoiminnan kulujen normalisoituessa koronaviruspandemian jälkeen.