Suoratoisto­palveluiden kilpailu suomalaisten vapaa-ajasta kiristyy – kotimaisuus on entistä tärkeämpi valttikortti

Perinteinen markkinajohtaja Netflix hallitsee yhä, mutta se on joutumassa ahtaammalle uusien kilpailijoiden puristuksessa.

Suoratoistotilauksia on Suomessa yli 2,5 miljoonaa. Kasvua on viime vuodesta noin puoli miljoonaa.

24.10.2021 2:00

Suoratoistopalveluiden kasvu on kiihtynyt Suomessa korona-aikana, ja samalla on yltynyt myös kilpailu kuluttajien niihin käyttämistä rahoista.

Perinteinen markkinajohtaja Netflix on edelleen ylivoimainen ykkönen, mutta se on joutunut yhä ahtaammalle, kertoo Finnpanelin tutkimusdata elokuulta. Sen perusteella Netflixillä on Suomessa noin 790 000 tilaajaa, kun viime vuoden keskiarvo oli 900 000.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita