Yrityksen vastuullisuus voi koskea työturvallisuutta tai datan keräämistä, mutta se ei ole vielä edennyt innovointiin tai luontokadon ehkäisemiseen
Suomalaiset yritykset ovat parissa vuodessa omaksuneet vastuullisuuden osaksi strategiaansa ja uskovat sen kasvattavan myyntiä ja osakkeiden arvoa.
Lähes kaikki suomalaisyritykset tunnistavat vastuullisuuden merkityksen mutta tarkoittavat sanalla usein eri asioita, selviää yritysvastuuverkosto Fibsin Yritysvastuu 2021 -tutkimuksesta. Kuva: Timo Jaakonaho / Lehtikuva
Alma Onali HS
2.12.2021 2:00
Vastuullisuusbuumi on vallannut suomalaisyritykset vain parissa vuodessa, mutta innovointiin ja ratkaisujen kehittämiseen asti se ei vielä kanna, selviää yritysvastuuverkosto Fibsin Yritysvastuu 2021 -tutkimuksesta.
Suomalaisten yritysten vastuullisuustyö keskittyy yhä enimmäkseen riskien hallintaan ja negatiivisten vaikutusten hillintään. Vain alle kymmenen prosenttia kertoo, että vastuullisuus on merkittävä innovoinnin ja kehittämistyön lähtökohta.