Halpakauppaketju Puuilon tulos kasvoi elo–lokakuussa, räystäskouruharjat tekivät hyvin kauppansa - Talous | HS.fi

Halpakauppaketju Puuilon tulos kasvoi elo–lokakuussa, räystäskouruharjat tekivät hyvin kauppansa

Toimitusjohtaja Juha Saarelan mukaan myyntiä ovat kolmannella neljänneksellä kasvattaneet yhtiölle tyypilliset tuotteet, kuten räystäskouruharjat ja suojapressut.

Halpakauppaketju Puuilo kertoi kolmannen neljänneksen tuloksestaan.

16.12.2021 10:35

Halpakauppaketju Puuilon liikevaihto kasvoi elo–lokakuussa 69,7 miljoonaan euroon ja liikevoitto 12,8 miljoonaan euroon. Liikevaihto kasvoi edellisvuoden vertailukaudesta vajaat 15 prosenttia ja liikevoitto noin 19 prosenttia.

Puuilon toimitusjohtaja Juha Saarela sanoo tiedotteessa, että yhtiön tilivuoden kolmas neljännes oli yhtiön odotusten mukainen, mutta kova suoritus viime vuoden vertailukauden vastaluvut huomioon ottaen.

Viime vuoden kolmannella neljänneksellä yhtiön liikevaihto kasvoi 33 prosenttia aiemman vuoden vertailukaudesta.

Saarelan mukaan myös yhtiön kannattavuuskehitys oli kolmannella neljänneksellä hyvä.

”Merkittävimmät tekijät katteen kasvulle olivat omien tuotteiden osuuden kasvu, kaupallisten ostoehtojen neuvottelu sekä ostolaskuautomaation käyttöönotto”, Saarela sanoo.

Saarela sanoo, että koronapandemia leimaa edelleen Puuilon toimintaympäristöä.

”Pandemian käänteet ovat varmasti yllättäneet meidät kaikki, ja alkusyksyn toiveet pandemian päättymisestä ovat hävinneet kuvainnollisesti kuin puubriketti takasta. Uskomme kuitenkin, että pandemian jatkumisesta huolimatta, yhtiömme suorituskyky säilyy hyvänä.”

Toimitusjohtajan mukaan viime vuoden kolmannella neljänneksellä myytiin vielä merkittäviä määriä henkilökohtaisen suojautumisen välineitä, kuten kasvomaskeja ja desinfiointivälineitä.

Tänä vuonna myyntiä ovat Saarelan mukaan kasvattaneet muut yhtiölle tyypilliset tuotteet, kuten räystäskouruharjat ja suojapressut.

Puuilo listautui Helsingin pörssiin tämän vuoden kesäkuussa.

Artikkeliin liittyviä aiheita