Vesala, Erin, Elastinen ja monet muut Suomen poptähdet ovat hypänneet autojättien mannekiineiksi, ja se raivostuttaa monia – taustalla on suuri murros
Monet suomalaisartistit mainostavat automerkkejä sosiaalisen median tileillään ja osallistuvat suuriin mainoskampanjoihin. Professorin mukaan ilmiö liittyy autoalan laajempaan murrokseen.
Esimerkiksi Maustetytöt, Paula Vesala ja JVG ovat lähteneet markkinoimaan valitsemaansa automerkkiä. Kuva: Antti Hämäläinen / IS, Terhi Ylimäinen, Lassi Rinne
Inkeri Harju HS
28.1.2022 2:00 | Päivitetty 28.1.2022 6:46
Suomalaiset artistit ovat lähteneet joukolla mukaan automainoksiin. Ilmiö on uusi, sillä perinteisesti automainoksissa ei ole suomalaisia kasvoja näkynyt.
Suomalaisten artistien kanssa yhteistyötä tekevät ainakin BMW, Mercedes-Benz, Peugeot, Hyundai, Škoda ja Citroën.