Nordea sai korjattua verkko­pankin ja tunnistautumisen häiriön

Nordean verkko­pankki­palveluissa on ollut ongelmia jo aiemmin maaliskuun aikana.

25.3. 19:30 | Päivitetty 25.3. 21:37

Nordean verkkopankkipalveluissa oli häiriöitä perjantaina.

Nordean pankki­tunnuksilla tai tunnusluku­sovelluksella ei pystynyt tuntien ajan kirjautumaan Nordean omaan verkkopankkiin. Tunnistautuminen muiden palveluntarjoajien palveluihin ei myöskään toiminut.

”Häiriö vaikuttaa myös muiden pankkien tunnistusvälineillä kirjautumisessa Nordean palveluihin sekä Nordean tunnistuksen välitys­palvelua käyttävien yritysten palveluihin”, Nordean verkkosivuilla kerrottiin.

Vika saatiin korjattua myöhemmin perjantai-iltana.

”Palvelut ovat nyt normaalisti asiakkaiden käytössä. Pahoittelemme asiakkaillemme aiheutunutta haittaa”, Nordealta kerrottiin sähköpostitse.

Maaliskuun alussa Nordean palveluissa oli vastaavaa ongelmaa. Tuolloin häiriöiden kerrottiin johtuneen palvelunesto­hyökkäyksestä.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita