Nordean verkkopankkipalveluissa oli häiriöitä perjantaina.
Nordean pankkitunnuksilla tai tunnuslukusovelluksella ei pystynyt tuntien ajan kirjautumaan Nordean omaan verkkopankkiin. Tunnistautuminen muiden palveluntarjoajien palveluihin ei myöskään toiminut.
”Häiriö vaikuttaa myös muiden pankkien tunnistusvälineillä kirjautumisessa Nordean palveluihin sekä Nordean tunnistuksen välityspalvelua käyttävien yritysten palveluihin”, Nordean verkkosivuilla kerrottiin.
Vika saatiin korjattua myöhemmin perjantai-iltana.
”Palvelut ovat nyt normaalisti asiakkaiden käytössä. Pahoittelemme asiakkaillemme aiheutunutta haittaa”, Nordealta kerrottiin sähköpostitse.
Maaliskuun alussa Nordean palveluissa oli vastaavaa ongelmaa. Tuolloin häiriöiden kerrottiin johtuneen palvelunestohyökkäyksestä.