Nordean pankkipalveluissa lauantaiaamuna alkanut häiriö on korjattu ja pankin palvelut toimivat taas normaalisti, yhtiö tiedotti lauantaina iltapäivällä.
Häiriö koski säästämisen tilejä. HS sai lauantaina useita yhteydenottoja Nordean asiakkailta, jotka kertoivat, että heidän säästämisen tilinsä saldonäkymä näytti nollaa.
Yhtiö kertoi aiemmin lauantaina Facebookissa, että huoltotöiden seurauksena osa tilitiedoista näkyi asiakkaille viiveellä.
Nordean pankkipalveluissa on ollut viime viikkoina useita häiriötä. Samankaltaisesta säästämisen tilejä koskevasta häiriöstä raportoitiin viimeksi viime viikon perjantaina.
Viimeviikkoinen vikatila alkoi samana päivänä kun useat valtion verkkosivut joutuivat verkkohyökkäyksen kohteeksi. Finanssivalvonnasta ja Kyberturvallisuuskeskuksesta kerrottiin tuolloin HS:lle, että vika Nordean palveluissa vaikutti pikemminkin tekniseltä järjestelmähäiriöltä kuin palvelunestohyökkäykseltä.
Maaliskuussa häiriöitä oli Nordean verkkopankkitunnuksilla kirjautumisessa ja tunnistautumisessa.
Helmi–maaliskuun taitteessa Nordeaan tehtiin palvelunestohyökkäys. Tuolloin Nordea myös tiedotti asiasta julkisuuteen.