Nordean säästämisen tilejä koskeva häiriö on korjattu

Häiriöt koskivat tilien saldotietoja. Nordean pankkipalveluissa on ollut viime viikkoina useita häiriötä.

Nordean pankkipalveluissa on ollut viime viikkoina useita häiriötä.

16.4. 12:06 | Päivitetty 16.4. 14:21

Nordean pankkipalveluissa lauantaiaamuna alkanut häiriö on korjattu ja pankin palvelut toimivat taas normaalisti, yhtiö tiedotti lauantaina iltapäivällä.

Häiriö koski säästämisen tilejä. HS sai lauantaina useita yhteydenottoja Nordean asiakkailta, jotka kertoivat, että heidän säästämisen tilinsä saldonäkymä näytti nollaa.

Yhtiö kertoi aiemmin lauantaina Facebookissa, että huoltotöiden seurauksena osa tilitiedoista näkyi asiakkaille viiveellä.

Nordean pankkipalveluissa on ollut viime viikkoina useita häiriötä. Samankaltaisesta säästämisen tilejä koskevasta häiriöstä raportoitiin viimeksi viime viikon perjantaina.

Lue lisää: Nordean pankki­palveluissa ilmennyt vika on korjattu – monien asiakkaiden tilit näyttivät virheellisesti nollaa

Viimeviikkoinen vikatila alkoi samana päivänä kun useat valtion verkkosivut joutuivat verkkohyökkäyksen kohteeksi. Finanssivalvonnasta ja Kyberturvallisuuskeskuksesta kerrottiin tuolloin HS:lle, että vika Nordean palveluissa vaikutti pikemminkin tekniseltä järjestelmähäiriöltä kuin palvelunestohyökkäykseltä.

Lue lisää: Valtion verkkosivut joutuivat verkkohyökkäyksen kohteeksi –Ulkoministeriö tekee asiasta rikosilmoituksen

Lue lisää: Monen Nordean asiakaan tilit näyttävät nollaa, ja se säikäyttää asiakkaita – todellisuudessa rahat eivät ole hävinneet, rauhoittelee pankkivalvoja

Maaliskuussa häiriöitä oli Nordean verkkopankkitunnuksilla kirjautumisessa ja tunnistautumisessa.

Helmi–maaliskuun taitteessa Nordeaan tehtiin palvelunestohyökkäys. Tuolloin Nordea myös tiedotti asiasta julkisuuteen.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita