Alma Media myy tele­markkinointi­yhtiön Baltiasta

Virossa ja Latviassa toimineen telemarkkinointiyhtiön liikevaihto on ollut noin viisi miljoonaa euroa. Kaupalla ei ole merkittävää tulosvaikutusta Alma Medialle.

Baltian telemarkkinointiyhtiöllä ei nähty olevan synergioita Suomen-toiminnan kanssa, sanoo Alma Talentin johtaja Juha-Petri Loimovuori.

27.4. 10:44

Mediakonserni Alma Media myy omistamansa 80 prosentin osuuden Muugimeistrite A/S -telemarkkinointiyhtiöstä.

Yrityskaupasta sopimuksen solmi Alma Mediaan kuuluvan Alma Talentin tytäryhtiö Suoramarkkinointi Mega. Muugimeistrite A/S toimii telemarkkinoinnin alalla Virossa ja Latviassa.

Alma Media myy osuutensa Muugimeistrite A/S:sta sen toimivalle johdolle. Yhtiön toimitusjohtaja Tarmo Laus on aiemmin ollut yhtiössä vähemmistöomistajana ja ottaa nyt vastuun koko liiketoiminnasta.

Liiketoiminnan liikevaihto oli noin viisi miljoonaa euroa vuonna 2021.

Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Kaupalla ei ole merkittävää tulosvaikutusta Alma Medialle.

”Toiminnalla ei kuitenkaan juurikaan ole synergioita Suomen telemarkkinoinnin tai muun Alma Talentin liiketoiminnan kanssa”, Alma Talentin johtaja Juha-Petri Loimovuori sanoo tiedotteessa.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan