Facebookin emoyhtiö avasi ensimmäisen myymälänsä: tältä näyttää Meta-kauppa

Kaupassa pääsee tutustumaan esimerkiksi Metan virtuaalilasien käyttöön.

10.5. 9:11

Facebookin emoyhtiö Meta avasi maanantaina Kalifornian Piilaaksoon ensimmäisen kivijalkamyymälänsä, kertoo uutistoimisto Reuters.

Myymälässä asiakkaat voivat tutustua esimerkiksi Metan virtuaalilaseihin sekä Ray-Ban-aurinkolasiyhtiön kanssa yhteistyönä tuotettuihin videolaseihin.

Kauppa avattiin Metan Reality Labs -yksikön pääkonttorin yhteyteen Burlingamessä. Yksikkö on erikoistunut metaversumisovelluksien ja -laitteiden, kuten Quest-virtuaalilasien kehitykseen.

Tämän artikkelin yhteydessä oleva video esittelee kauppaa.

Tuotteiden esillepanossa on otettu mallia muun muassa Applen myymälöistä.

Meta-kaupan esikuvasta ei ole epäilystäkään, sillä vaikutteita on selvästi haettu erityisesti Applen myymälöistä: tuotteet ovat esillä avarassa, yksinkertaisessa tilassa ja myyjiä on paljon esittelemässä niiden ominaisuuksia.

Nimensä viime vuonna virallisesti Metaksi muuttanut Facebook aikoo panostaa merkittävästi metaversumin eli virtuaalitodellisen kaupallistamiseen.

Paitsi yksityiskuluttajille yhtiö markkinoi tuotteitaan yhä selvemmin myös yrityksille. Kaupassa voi kokeilla, millaista on olla videopuhelussa virtuaalisten avatarien kanssa.

Ihmiset odottivat pääsyä uuteen myymälään maanantaina 9. toukokuuta.

Myyjä näytti Metan Quest 2 -virtuaalilaseja Burlingamen myymälän esittelytilaisuudessa 4. toukokuuta.

Myyjä esitteli Quest 2 -virtuaalilaseja maanantaina.

Myymälässä on esillä muun muassa virtuaalilaseja ja Ray-Banin kanssa yhteistyössä tehtyjä kameralaseja.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita