”Suomalainen ravintolakulttuuri elää uutta kukoistustaan” – Noho Partners yhä tappiollinen, yhtiö uskoo suureen kasvuun

Ravintolayhtiö Noho Partnersin liiketappio supistui alkuvuonna. Yhtiö uskoo liikevaihtonsa kasvavan tänä vuonna tuntuvasti viime vuoteen verrattuna.

Noho Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström esitteli yhtiön osavuosikatsauksen Helsingissä.

10.5. 11:28

Ravintolayhtiö Noho Partnersin liiketappio pieneni ja liikevaihto yli kaksinkertaistui tammi-maaliskuussa.

Yhtiön liikevoitto oli tammi-maaliskuussa 1,3 miljoonaa euroa miinuksella, kun viime vuonna vastaavaan aikaan tappiota kertyi 9,7 miljoonaa euroa.

Samalla myös yhtiön liikevoitto, tai Nohon kohdalla liiketappioprosentti koheni huimasti vuodentakaisesta. Nyt yhtiön liiketappioprosentti oli -2,7, kun vuosi sitten vastaava luku oli -48,3 prosenttia. Liikevoittoprosentti kertoo, kuinka suuri osa yrityksen liikevaihdosta jää yrityksen voitoksi.

Noho Partnersin liikevaihto nousi tammi-maaliskuussa 48,5 miljoonaan euroon viime vuoden vastaavan ajan 20,2 miljoonasta eurosta.

Toimitusjohtaja Aku Vikströmin mukaan tiukat ravintolarajoitukset varjostivat edelleen Noho Partnersin toimintaa alkuvuonna. Rajoitusten asteittainen poistuminen helmikuun puolivälissä ei riittänyt pelastamaan ensimmäisen neljänneksen tulosta.

”Suomalainen ravintolakulttuuri elää kahden vaikean vuoden jälkeen uutta kukoistustaan, mutta on selvää, että vain erinomaisella asiakaskokemuksella ja hyvällä hinta-laatusuhteella pärjää kilpailussa”, Vikström sanoo katsauksessaan.

”Arvioimme tämän vuoden liikevaihdon asettuvan noin 300 miljoonaan euroon ja liikevoiton olevan noin 7 prosenttia. Loppuvuoden osalta tämä tarkoittaa yli 250 miljoonan euron liikevaihtoa ja noin 9 prosentin liikevoittoa.”

Viime vuonna yhtiön liikevaihto oli noin 186 miljoonaa euroa.

Konsernin tavoitteena on saavuttaa noin 400 miljoonan euron liikevaihto ja noin 10 prosentin liikevoittomarginaali vuoden 2024 aikana.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan