The New York Times: Netflixiin voi tulla mainoksia alkuperäistä suunnitelmaa aikaisemmin

Mediatietojen mukaan Netflix suunnittelee mainosrahoitteisen tilausvaihtoehdon lanseeraamista jo loka–joulukuussa.

Netflix pohtii mainosrahoitteista, nykyistä huokeampaa tilausmallia.

10.5. 18:03

Suoratoistopalvelu Netflix saattaa ottaa mainosrahoitteisen, nykyistä halvemman tilausvaihtoehdon käyttöön vuoden loppuun mennessä, kertoo amerikkalaislehti The New York Times.

Lehti perustaa uutisensa Netflixin sisäiseen muistioon. Sen mukaan yhtiö valmistautuu lanseeraamaan uuden tilausvaihtoehdon loka–joulukuun aikana eli yhtiön alkuperäistä suunnitelmaa aikaisemmin.

Vuoden lopussa yhdysvaltalaisyhtiö aikoo myös estää palvelun salasanojen jakamisen tilaajien kesken.

Lue lisää: Netflixiin ilmestyy kohta mainoksia, ja se kertoo yhtiön epätoivon määrästä.

Netflix ilmoitti viime kuussa tulosjulkistuksensa yhteydessä yllättäen, että se pohtii mainosrahoitteista tilausmallia.

Netflixin toimitusjohtaja Reed Hastings on pitkään vastustanut mainontaa yhtiön suoratoistopalvelussa. Samaan aikaan yhtiön kilpailijat HBO Max ja Disney+ ovat saaneet paljon uusia tilaajia.

Hastings kertoi tulosjulkistuksen jälkeisessä analyytikkopuhelussa, että Netflix selvittää uutta tilausmallia vuoden tai kahden aikana.

Netflixin tilaajamäärä laski kuluvan vuoden ensimmäisellä neljänneksellä ensimmäistä kertaa yli kymmeneen vuoteen. Yhtiö ennusti määrän jatkavan laskua kuluvalla neljänneksellä.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita