UPM Raflatac ostaa saksalaisen tarrayrityksen

UPM Raflatac pyrkii vahvistamaan asemaansa Keski-Euroopassa ostamalla noin 300 työntekijän yrityksen.

UPM Raflatac pyrkii laajentamaan valikoimaansa.

27.5. 11:12 | Päivitetty 27.5. 11:49

Metsäteollisuuskonserni UPM:n Raflatac-yritys ostaa saksalaisen erikoispakkausmateriaaleja tuottavan AMC AG:n, yhtiö kertoi perjantaina. Myyntihintaa tai muita yksityiskohtia kaupasta ei julkisteta.

Raflatac on UPM:n etiketti- ja tarramateriaaleihin erikoistunut yksikkö.

300 työntekijää työllistävällä AMC AG -yrityksellä on kaksi tuotantolaitosta Pohjois-Saksan Kaltenkirchenissä ja Hagenowissa. Yhtiö tuottaa filmitarramateriaaleja ja erilaisia itseliimautuvia tuotteita, ja sen liikevaihto oli 110 miljoonaa euroa viime tilikaudella.

AMC AG täydentää UPM:n alaista ekologisesti kestäviin pakkausmateriaaleihin keskittyvää Raflatac-yritystä. Vuonna 1975 perustetulla Raflatacilla on noin 3 000 työntekijää. Sen liikevaihto oli vuonna 2021 noin 1,7 miljardia euroa.

UPM Raflatacin tiedotteessa todetaan, että yrityskauppa laajentaa yhtiön valikoimaa, vauhdittaa sen kasvua ja aikaansaa synergiaetuja. Tavoitteena on myös vahvistaa yhtiön asemaa Keski-Euroopassa ja laajentaa tarjontaa uusille alueille.

Kauppa odottaa vielä kilpailuviranomaisten hyväksyntää, ja sen on määrä tulla päätökseen viimeistään vuoden kolmannella neljänneksellä.

Oikaisu klo 11:46: Jutussa aiemmin mainittu yli 300 työntekijää viittasi vain Raflatacin Tampereen-toimintoihin. Päivitetty mukaan vuoden 2021 liikevaihto.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita