Ainakin osa Nordean tiliasiakkaista on saanut viivästyneet palkkansa tililleen. Moni pankin asukas huomasi aamulla, ettei heidän palkkansa ole tullut tiistaiaamuna tilille.
Kello 16.38 Nordean viestintäjohtaja Satu Malkamäki viestitti HS:lle, että ongelma on saatu korjattua.
”Maksuja on saatu palautettua asiakkaiden tileille. Loput maksut pyritään saamaan tileille mahdollisimman pian”, hän viesti.
HS:n tietoon tuli aamulla useita Nordean asiakkaita, jotka ovat ihmetelleet puuttuvia palkkoja.
Nordea ilmoitti aamulla verkkopankissa asiakkailleen, että maksuissa ja tilien käytössä saattaa olla häiriöitä.
”Palvelussamme on tällä hetkellä tilapäinen häiriö, joka saattaa vaikuttaa maksujen ja palkkojen kirjautumiseen viiveellä. Ongelman syy on tiedossa, ja sitä korjataan”, Malkamäki viesti HS:lle aamulla.
Kello 15.45 mennessä moni Nordean asiakas oli kertonut HS:lle, että aamulla puuttuneita palkkoja oli tullut heidän tililleen.
Oikaisu 20.12. klo 10.40: Jutussa sanottiin, että myös lapsilisiä on jäänyt maksamatta.