Nordean häiriö selvisi: Palkkoja saatu palautettua, loput maksut hoidetaan ”mahdollisimman pian”

Nordea on kärsinyt tiistaina häiriöstä, jonka seurauksena osa pankin asiakkaista ei saanut palkkojaan.

Ainakin osalla Nordean tiliasiakkaista ei ole saanut palkkojaan tiistaiaamuun mennessä. Myös tilien käytössä on hankaluuksia. Ruutukaappaus Nordean mobiilipankista.

20.12.2022 8:26 | Päivitetty 20.12.2022 17:02

Ainakin osa Nordean tiliasiakkaista on saanut viivästyneet palkkansa tililleen. Moni pankin asukas huomasi aamulla, ettei heidän palkkansa ole tullut tiistaiaamuna tilille.

Kello 16.38 Nordean viestintäjohtaja Satu Malkamäki viestitti HS:lle, että ongelma on saatu korjattua.

”Maksuja on saatu palautettua asiakkaiden tileille. Loput maksut pyritään saamaan tileille mahdollisimman pian”, hän viesti.

HS:n tietoon tuli aamulla useita Nordean asiakkaita, jotka ovat ihmetelleet puuttuvia palkkoja.

Nordea ilmoitti aamulla verkkopankissa asiakkailleen, että maksuissa ja tilien käytössä saattaa olla häiriöitä.

”Palvelussamme on tällä hetkellä tilapäinen häiriö, joka saattaa vaikuttaa maksujen ja palkkojen kirjautumiseen viiveellä. Ongelman syy on tiedossa, ja sitä korjataan”, Malkamäki viesti HS:lle aamulla.

Kello 15.45 mennessä moni Nordean asiakas oli kertonut HS:lle, että aamulla puuttuneita palkkoja oli tullut heidän tililleen.

Oikaisu 20.12. klo 10.40: Jutussa sanottiin, että myös lapsilisiä on jäänyt maksamatta.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita