Microsoftin palveluissa oli häiriöitä maailman­laajuisesti, yhtiö uskoo paikantaneensa ongelman

Microsoftin mukaan Outlookin ja Teamsin lisäksi häiriöitä oli ainakin Sharepoint Onlinessa sekä työpaikkojen ja oppilaitosten Onedrivessä.

Teknologiayritys Microsoft kertoi keskiviikkona häiriöistä useissa Microsoft 365 -palveluissa.

25.1. 10:41 | Päivitetty 25.1. 12:34

Teknologiayritys Microsoft kertoi laajoista häiriöistä useissa Microsoft 365 -palveluissa keskiviikkona.

Yhtiö kertoo keskiviikkona puolen päivän aikaan, että osa Microsoftin käyttäjistä on ilmoittanut järjestelmien palautumisesta. Yhtiön mukaan ongelmien taustalla on Microsoftin tekemä muutos WAN-laajaverkoissa. Yhtiö kertoo peruuttaneensa muutoksen ja seuraavansa palveluiden palautumista.

Uutistoimisto Reutersin mukaan häiriöitä raportoitiin ainakin Intiassa, Japanissa, Australiassa, Britanniassa sekä Arabiemiraateissa. Häiriöistä raportoitiin myös Suomessa.

Yhtiö kertoi aiemmin keskiviikkona Twitterissä tutkivansa ongelmia useisiin Microsoft 365 -palveluihin liittyen. Tuoteryhmään kuuluvat muun muassa Outlook-sähköposti tai Teams-viestintäpalvelu.

Reutersin mukaan häiriöiden aikana käyttäjät eivät voineet lähettää tai vastaanottaa viestejä, liittyä puheluihin tai käyttää Teams-sovelluksen ominaisuuksia.

Microsoftin tiedotteen mukaan Outlookin ja Teamsin lisäksi häiriöitä oli ainakin Sharepoint Onlinessa sekä työpaikkojen ja oppilaitosten Onedrivessä. Myös Microsoftin pilvipalvelu Azure kertoi häiriöistä.

Käyttökatkoja seuraavan Downdetector-sivuston mukaan esimerkiksi Intiassa ilmoitettiin yli 3 900 häiriöstä keskiviikkoaamupäivään mennessä, kertoo Reuters.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita