Saksalainen päivittäistavarakauppaketju Lidl voitti brittiketju Tescoa vastaan käydyn tavaramerkkikiistan, kertoo uutistoimisto Reuters.
Lidl haastoi Tescon oikeuteen vuonna 2020, koska se käytti alennusmyyntikampanjassaan Lidlin logoa muistuttavaa keltaista ympyrää sinisellä taustalla.
Ylemmän oikeusasteen tuomioistuin tuli keskiviikkona antamassaan tuomiossaan siihen tulokseen, että Tesco pyrki kampanjallaan hyötymään Lidlin logon tuomasta halpojen hintojen mielikuvasta.
Tesco kertoo tiedotteessaan olevansa ”yllättynyt ja pettynyt” oikeuden tuomiosta. Yhtiön mukaan päätöksellä ei ole vaikutusta sen alennusmyyntikampanjoiden sisältöön, vaikka ulkoasua joudutaankin muuttamaan.
Lidl viesti olevansa tuomioon tyytyväinen.
Oikaisu 20.4. kello 15.09: Tuomion antoi Englannin ja Walesin ylemmän oikeusasteen tuomioistuin, ei Britannian korkein oikeus.